‘MijnGemeente app’ beschikbaar voor inwoners Purmerend

Publicatiedatum: 
2 mei 2019
Een losse stoeptegel, kapotte lantaarnpaal, zwerfafval of overhangend groen zijn niet alleen vervelend, maar kunnen zelfs gevaarlijk zijn. Gemeente Purmerend vindt het belangrijk dat inwoners dit snel kunnen melden. Zij gaan daarom werken met de ‘MijnGemeente’ app. Een digitaal systeem om meldingen en klachten in de openbare ruimte door inwoners simpel en digitaal te melden. Vervolgens worden ze op het stadhuis geregistreerd, gemonitord en door medewerkers in de buitendienst afgehandeld.

Meldingen konden altijd al doorgegeven worden aan de balie op het stadhuis, telefonisch en via de website, e-mail of sociale media, maar daar is de MijnGemeente app bijgekomen. Een foto van de situatie en een korte omschrijving zijn genoeg. Zodra de gemeente een melding heeft ontvangen, wordt deze in behandeling genomen. Is de melding afgehandeld, dan ontvangt de melder hierover een e-mail.

Sneller en overzichtelijker

Wethouder Eveline Tijmstra: “Veel mensen gebruiken dagelijks een smartphone of tablet. Dan is het natuurlijk heel handig dat als je iets tegenkomt op straat wat stuk is of verholpen moet worden, je daar meteen een melding van kunt doen. Bijkomend voordeel van de nieuwe app is dat de monteurs direct na reparatie aan kunnen geven dat het euvel is verholpen. De inwoners die het gemeld heeft, krijgt dan automatisch een terugkoppeling. De app verbindt de melder dus met de medewerker van de buitendienst. Voor ons een mooie aanvulling in het blijven verbeteren van het contact met onze inwoners.’‘

MijnGemeente app downloaden

De app is ontwikkeld voor smartphones die werken op basis van iOS of Android.

De iOS versie is te downloaden in de Appstore, de Android versie via de Google Playstore. Na het installeren van MijnGemeente app moeten gebruikers zich eenmalig aanmelden.