Garantverklaring voor bezoekers

Digitaal afspraak maken niet mogelijk

U kunt op dit moment niet langskomen en geen afspraken maken. Wij willen vanwege het coronavirus het bezoek aan het stadhuis zoveel mogelijk beperken. Sommige zaken kunt u online regelen. De afhandeling daarvan kan enige vertraging oplopen, graag uw begrip hiervoor. Heeft u spoed? Bel ons dan via 0299 452 452.


Wat u moet weten

  • U kunt alleen persoonlijk de garantverklaring aanvragen bij Burgerzaken. U moet namelijk ter plaatse een handtekening op de verklaring zetten (zie legaliseren handtekening).
  • Staat u garant voor de kosten van uw bezoeker en bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan moet uw echtgenoot of partner ook een handtekening zetten. Deze handtekening moeten wij ook legaliseren. Voor beide legalisaties betaalt u leges.
  • De ingevulde verklaring stuurt u naar de persoon in het buitenland. Hiermee kan hij of zij in eigen land een visum voor Nederland aanvragen bij de Nederlandse ambassade.

Meenemen

Geldig legitimatiebewijs (paspoort, identiteitskaart, rijbewijs, verblijfsvergunning)

Kosten

De garantverklaring kost € 13,75. Voor het legaliseren van de handtekening betaalt u € 13,75.