Evenement aanmelden

Hoe werkt dit

Aanmelden kan per e-mail evenementen@purmerend.nl. Geef een omschrijving van uw organisatie, uw doelgroep en het evenement zelf.

Op basis van alle meldingen wordt de evenementenkalender voor 2021 vastgesteld door de burgemeester. Dit betekent dat de data en locaties op deze kalender gereserveerd staan voor de betreffende evenementen. Deze evenementen worden meegenomen in de capaciteit van hulpdiensten.

Evenementen aangemeld na 1 november 2020 worden zo mogelijk ingepast in de reeds vastgestelde kalender. Dit is mede afhankelijk van de beschikbare ruimte in de agenda’s van de hulpdiensten.

Evenementencoördinator

De evenementen-coördinator informeert u over de mogelijkheden en kan u

  • adviseren over het beste tijstip voor uw evenement
  • adviseren over de juiste lokatie voor uw evenement
  • adviseren over de  regels bij het organiseren (bijvoorbeeld m.b.t. veiligheid)
  • vertellen welke vergunningen u nodig heeft
  • adviseren over mogelijkheden voor financiering van het evenement (subsidies)
  • helpen bij de promotie van uw evenement (evenementenkalender, evenementenborden, aanplakzuilen)
  • in contact brengen met andere organisatoren van evenementen

Kosten

Het organiseren van een evenement brengt kosten met zich mee. U moet rekening houden met kosten voor

  • de vergunning
  • precario voor het gebruik van buitenlocaties
  • het gebruik van marktkramen en hekken
  • huur voor binnenlocaties zoals de culturele podia de Purmaryn of P3 of sportaccommodaties (via Spurd)
  • eventuele beveiliging