Kiezerspas, in een andere gemeente stemmen 2024

Wilt u in een andere gemeente stemmen? Dan moet u op tijd een kiezerspas aanvragen. Met een kiezerspas kunt u in elke gemeente in Nederland stemmen.

U een kiezerspas digitaal, schriftelijk of persoonlijk aanvragen.

Digitaal aanvragen

U kunt online een kiezerspas aanvragen. Binnenkort wordt de link hiervoor op deze pagina bekendgemaakt.

Schriftelijk aanvragen

U kunt een kiezerspas ook schriftelijk aanvragen. U kunt hiervoor een formulier downloaden, ophalen bij de balie van de gemeente Purmerend of aanvragen bij Bureau Verkiezingen via 0299 452 452 of per e-mail. Let op! Het aanvraagformulier moet uiterlijk maandag 3 juni door de gemeente zijn ontvangen.

Persoonlijk aanvragen

Wilt u persoonlijk een kiezerspas aanvragen? Dit kan dit tot woensdag 5 juni 12.00 uur. Hiervoor moet u zich persoonlijk met uw stempas en uw geldig identiteitsbewijs melden aan de balie in het stadhuis. Maak wel eerst een afspraak via 0299 452 452.

Openingstijden Burgerzaken:

• van maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 16.00 uur
  • donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur
  • vrijdagochtend van 9.00 tot 12.00 uur

Let op! Na 12.00 uur op woensdag 5 juni 2024 kan er geen kiezerspas meer worden aangevraagd.

Voor de Europese Parlementsverkiezingen kunt u met de kiezerspas in alle gemeenten in Nederland stemmen.

Kunt u toch niet zelf stemmen?

Heeft u een kiezerspas ontvangen maar kunt u toch niet zelf stemmen? Dan kunt u iemand anders in elke gemeente in Nederland machtigen. Dit doet u door de achterzijde van de kiezerspas in te vullen. Vergeet uw handtekening niet. Geef de ingevulde kiezerspas aan de persoon die voor u gaat stemmen met een kopie van uw identiteitsbewijs.

Een kiezerspas kunt u digitaal (DigiD), schriftelijk of persoonlijk aanvragen.

• Uw digitale of schriftelijke aanvraag moet uiterlijk maandag 3 juni zijn ontvangen door de gemeente.
  • Persoonlijk aanvragen aan de balie in het stadhuis tot woensdag 5 juni 12.00 uur. Maak wel eerst een afspraak via 0299 452 452.

Gaat u stemmen in een andere gemeente? Neem dan uw kiezerspas en identiteitsbewijs mee naar het stembureau.